"Ha egy könyvet igazán el akarsz olvasni, de még nem írták meg, akkor neked kell megírnod." - Toni Morrison
"Az álom írás, az írás pedig sokszor nem más, mint álom." - Umberto Eco


2014. április 16., szerda

Sziasztok!



Na, szóval bocsánatot kérek, ha túl hirtelen, mondhatni váratlanul került ki a Vége… Igazából azt hittem, ha végre csinálok valami meglepőt, talán kiverem a biztosítékot és végre tömeges reakciókra kényszerítelek titeket, de hát látva a kommentek számát, nyilván tévedtem. Várom a visszhangot, várom, de hát én még Tihanyban is várom, ebből is láthatjátok, menthetetlen optimista vagyok. Én tényleg nagyon köszönöm az érdeklődést, amit nap mint nap tanusítotok azzal, hogy a statisztika szerint jöttök, olvastok, de most megosztok veletek egy abszolút őszinte gondolatot: (és higgyétek el, ez itt nem a hiszti helye, hiszen eszemben sincs azzal fenyegetőzni, hogy kész, abbahagyom, vagy a következő fejezet majd csak X komment után kerül ki. Az ilyesmitől nekem is felállna a hajam.)

Napról napra látom, hogy sokan fejezitek ki az örömötöket egy pipával az újabb rész felett, és ezt nem győzöm hálásan megköszönni, de a törzskommentelőkön kívül nem ír senki, őket meg lassan elfogultsággal kell meggyanusítsam. (Jesszus, most nehogy még ti is úgy döntsetek, hogy nem írtok többet!) Titkon tőletek, olvasóktól vártam a megoldást, kis találgatások formájában, amikből megsejthetem, merre lennének még szabad gyökök a történetben, de mindenki hallgatott. És végül bennem ébredt olyan érzés, hogy nincsenek friss ötleteim, kezd ellaposodni a dolog, ami nálam többnyire a rózsaszín felhő mindent beborító ködében jelentkezik először. És most mondjátok azt, hogy nem ez érezhető az utolsó részekben (lehet korábban is, de most aztán mindent maga alá gyűrve) … és az milyen gáz már, ha én magam veszem észre, holott én vagyok a saját történeteim legnagyobb rajongója XDDD … Szóval, Robert és Kate (meg az összes hasonló nevű hölgyemény a történetben :P ) boldogan élnek, amíg meg nem halnak. Itt a vége, fuss el véle… meg hasonlók.

Kicsit kipurcantam, az agyam legalábbis, kéne valami feltöltődés. Cseppet naívan azt hittem, ellevelezgetünk majd, hogy ki milyennek képzeli a karaktereket, az őket körülvevő világot, de magamra maradtam a képzelgéseimmel, és mivel én sem mozgok otthonosan abban a közegben, ahol játszódik (de még csak hasonlóban sem), hát kicsit elfogyott a muníció.  

Gondolkodtam rajta, látva mások kezdeményezéseit, hogy talán a Facebookon kéne megosztanom a blog elérhetőségét, kibővítve a látogatók körét, de aztán visszariadtam a dologtól. Más témájú oldalakat is megtalálnak olyanok, akiknek mintha csak a bántás, piszkálódás lenne az élete értelme; és ha valamire nincs szükségem, akkor gonoszkodó, netalán gyalázkodó bejegyzésekre egészen biztosan nincs. Úgyhogy – nevezzük nevén a dolgot – megfutamodtam. Jó nekem ez a kedves kis közösség, akik azért jönnek, mert kedvelik, amit csinálok. Akiket pedig nem érdekel, nem kattintanak ide. Eddig legalábbis ez a blog a béke szigetének tűnt, remélem, nem most kiabáltam el.

Nem is áltatlak vele titeket, hogy hosszabb szünetet tartok majd, mert erre mintha alkatilag képtelen lennék, csak megpróbálok másba kezdeni, hátha az… és már maga a tény, hogy Roberttől próbálok eltávolodni, egy kicsit felfrissít. Lehet, hogy hamvába holt próbálkozás, de egy próbát megér. ;)

És még egy őszinte gondolat… úgy képzeltem, hogy ha nem frisselek naponta, vagy rendszertelenül teszem, akkor elpártolnak tőlem, akik visszatérő olvasók. Pedig láthattam más oldalakon, hogy ez mennyire nem így van, mégis tartok tőle. Jah, hát egy kis paráért nekem sem kell ám a szomszédba mennem. És valahol bennem is ott ég a vágy, hogy mielőbb megosszam veletek, ami napról napra megszületik a kezeim alatt. (újabb titkos belső gondolat: attól is félek ám, ha leállnék a napi írással és úgy döntenék, hogy majd csak, ha a Nagy ötlet beköszön, akkor írok… akkor szépen, szinte észrevétlenül ellustulnék, egyre nehezebben jönne az a bizonyos nagy ötlet, és még nehezebben a késztetés, hogy meg is fogalmazzam) De tény, hogy bele lehet fáradni (fásulni), ha napi szinten akar megfelelni az ember. Megújulni pedig képtelenség. Három éve minden napom a blogról szól, még önmagamat sem értem, honnan ez a kitartás… ha bármi másba ennyi időt lettem volna képes fektetni, már nem okozhatna gondot például eredeti nyelven megnézni Rob legújabb filmjeit. Nem mintha egyetlen percét is sajnálnám, mert az nem lenne igaz. Ez nekem legalább akkora élmény volt, mint „munka”. De nem tudom, meddig leszek képes ezt folytatni. Néha azt sem tudom, érdemes-e folytatnom. Aztán meg elszégyellem magam, hogy cserbenhagynám azokat, akiknek tényleg örömet szerzett napi néhány perc nyugalom egy kávé és a történetem mellett. Szóval, ez eléggé csapda-helyzetnek tűnik.

Egy ideig gondolkodtam egy komolyabb (mm. nem tündérmese) történet megírásán, de az még annyira ötlet szinten mozog, hogy esélyem sincs belekezdeni, mert csak kapkodás, átgondolatlanság, zavar lenne a vége, pedig ha ügyes lennék, talán még könyv is lehetne belőle. Naná, nagyravágyó tervek persze vannak ;)

Na, de ennyi belső monológ után akkor lássuk azt a Mást…

Igazság szerint az Ötletbörze szavazásán a Szürkeszemű és a Vigyázok rád után a Robert című iromány szerezte meg a 3. helyet, tehát a papírforma szerint annak kellene következnie. De milyen lenne már, ha két egymást követő történet is vele foglalkozna? Egyrészt dög unalom ( :P ), másrészt, lehet, hogy a mostaninál már ellőttem azokat az ötleteket (vagy nagy részét), amiket abba akartam eredetileg belevenni. Na, nem magyarázkodom. Ezer bocs és anyamedve, de most nemes egyszerűséggel átlépjük Robertet.

Nem mintha így sokkal könnyebb helyzetem lenne, ugyanis következik a Sál című írás. Ezt eredetileg sem terveztem túl hosszúra, de majd meglátjuk, mi sül ki belőle. Valószínűleg csak egy novellácska.
Hát, akkor nézzük holnaptól Lucas és Anna történetét.  (rögtön utána a Zongorajáték következik majd, amiről még magam sem tudom, mennyire lehet kikerekíteni)

…és csak emlékeztetőül a további sorrend:
Zongorajáték
Mindenki egyért, egy érte
Gépelési hiba
A nevető harmadik
Pulykatojás
Álom és valóság

Puszi
Jutka

9 megjegyzés:

csez írta...

Elfogultan vagy sem, én itt leszek jucus, bárhogy döntesz ;)
Pusz <3

Névtelen írta...

Szia! Semmiféleképpen ne hagyd abba légyszives. Öröm olvasni a történeteidet, a reggeli kávéhoz tökéletes napinditó. És Roberten sem kéne túllépni, vagyunk egy páran ezt pipákból is láthatod, akik várjuk a történeteidet. Bárhogy döntesz én minden nap látogatni fogom a blogodat, akár Rob-os történetet raksz fel akár mást. A lényeg hogy ne hagyd abba, ne vedd el a reggeli olvasnivalóm :D
Köszi: Gabi

rhea írta...

Drága Jutkám én is itt leszek tőlem se szabadulsz :)).....és nagyon köszönöm, hogy folytatod. Ne legyenek kétségeid, jó amit csinálsz, kellemes perceket szerzel nekünk. Szóval fel a fejjel, mi itt vagyunk Veled, és várjuk bármivel is örvendeztetsz meg minket.
Pusza <3

Névtelen írta...

Eszedbe ne jusson abba hagyni..azt a legkönnyebb..A kommentek miatt ne aggódj..egy jó könyv után se hívom fel a szerzőt hogy Nagyon jó volt.. :) Néha mikor így ránk parancsolsz..jelzem. Imádom amit csinálsz!

Névtelen írta...

Szia!

Én azért nem szeretek egyes történetek eseményeibe beleszólni, mert van egy író, aki kitalál valamit, felépíti és abba az irányba halad. Nem hiszem, hogy jó lenne, ha közben-közben mi, olvasók elvinnénk valami teljesen másfelé a sztorit.

Én pl. itt, amikor behoztad azt a kisfiút, aki akár lehetett volna Rob gyereke is, megörültem, hogy de jó, ez aztán a kihívás! De végül nem lett belőle semmi, mert te máshogy képzelted el. És ez nem baj, mert én azért vagyok itt, hogy azt olvassam, amit te kitalálsz.

Az mondjuk biztos, hogy akadtak kiaknázatlan lehetőségek a sztoriban, nem csak a hírességek magánéleti válsága lehet a konfliktus fő forrása.
Bevallom, nem szeretek olyan kritikát írni, ahol esetleg javasolnék valamit, mert lehet hogy nagyon negatívan értékelnéd, esetleg kötözködésnek vennéd. Pl., ha itt jeleztem volna, hogy de jó lenne, ha Rob lenne a kisfiú apja, akkor hogy alakítottad volna? Lehet, hogy te így sem akartál volna belemenni.

És én azért is szeretem inkább a saját szereplős történeteidet, mert ott sokkal jobban kihozod az átlagembert, az átlagproblémákat, két ember kapcsolatában nem az a legnagyobb probléma, hogy mit ír másnap a sajtó és hogy elhiszik-e vagy sem.

A köv., a Sál-nál viszont újból visszatérhetsz olyan lelki mélységű dolgokhoz, amiket pl. Julia-Ryan-Gordon történetében olvashattunk. :)

Puszi, Porcica

Gabó írta...

Hat lóval sem tudna innen elvonszolni senki Jucus! ;)
Ha kell, ha nem, jövünk okoskodni! <3
Írd ahogy te szeretnéd, mi majd reagálunk és eldöntöd, hogy ez befolyásolja-e amit írsz vagy nem.
Te vagy a főnök...UFFF! XD
Pusza, töltődj, kalandozzon közben a fantáziád, mi meg veled tartunk majd a nagy úton! :)

Névtelen írta...

Nekem is nagyon tetszenek a történetek, de általában nem nagyon tudnék mit írni hozzá, szóval azért majd igyekszem gyakrabban írásban is és nem csak egy pipával kifejezni, hogy tetszett: Anna

Kitty írta...

Szia!
Én nem szeretek írogatni, de mások jól megírt, fantázia dús írásait kicsit irigykedve olvasni igen. Bocsi ezért. Én mostanában kezdtem olvasni az írásaidat amiket már felraktál. Eddig mind tetszett. Legjobban a "szürkeszem" van a toppon. Majd azért próbálok néha én is megjegyzést írni.

zso írta...

Nyilván én is jövök Jucus. Ha néha megkésve is...