"Ha egy könyvet igazán el akarsz olvasni, de még nem írták meg, akkor neked kell megírnod." - Toni Morrison
"Az álom írás, az írás pedig sokszor nem más, mint álom." - Umberto Eco


2014. szeptember 3., szerda

Lakótársak 23.rész



Alig csukódott be mögöttük a lakás ajtaja, Robert lepakolta az előszobában a dobozt, ami a jelmezét rejtette és akaratlanul is megdörzsölte a mellbimbóját, ami még mindig érzékeny volt a francos csipesz szorításától, aztán magához húzta Emmát, és csak nézte kiismerhetetlen tekintettel. Emma végül elkapta a szemét és kibontakozott az ölelésből. Mind a ketten tudták, hogy a bálban történt valami, amiről beszélniük kell, de még egyikük sem tudta, hogy hozza szóba anélkül, hogy egy rossz fogalmazás miatt esetleg veszekedés legyen belőle. Emma végül pocakosan jött haza, és most elmélyülten bontogatni kezdte a cseles pántokat, amik a kilencedik hónapos terhességet idáig a helyén tartották. Robert nézte, ahogy a csomókkal bajlódik, aztán némán odalépett és hosszú ujjaival ügyesen bontogatni kezdte őket. Amikor segített kibújni a pántok közül, akaratlanul is hangosan mondta ki a gondolatait: -Egészen könnyen meg lehetett szabadulni tőle.

Emma keze megállt a mozdulat közben. Nem akart veszekedni, tényleg nem, de úgy érezte, hogy azért vannak itt tisztázatlan kérdések, amiket jobb, ha minél előbb tisztáznak, hogy adott esetben senkit ne érjen meglepetés.
-Nem mindig ilyen egyszerű a dolog. Nézd Rob, nem akarok itt rébuszokban beszélni. Azt hiszem jobb, ha még időben tisztázzuk, hogy mi a véleményünk a gyerekkérdésről. A váratlan gyerekáldásról persze, mert baleset bármikor becsúszhat. Mind a ketten tudjuk, hogy te ott a buliban azt feltételezted, hogy a múltkori hancúrozásunk nem maradt következmények nélkül. És ha őszinte akarok lenni, nem tetszett a reakciód, amivel fogadtad a dolgot. Megrémültél és bepánikoltál. Biztos vagyok benne, hogy az első gondolatod az volt, hogy menekülnöd kell ebből a helyzetből. De tudod, mind a kettőnknek megvolt a szerepe abban az estében, és ha terhes maradtam volna, elég megalázó lett volna, ha így fogadod a hírt. Én is izgultam napokig, amíg kiderült, hogy megúsztuk, mert én sem tervezek még gyereket, mert csak 22 éves vagyok és teljesen alkalmatlan a családanya szerepére, de ettől függetlenül megtartottam volna, ha nincs szerencsénk. Soha nem vetetnék el egy gyereket pusztán azért, mert nem jó az időzítés. Az ember tanuljon meg felelősséget vállalni a cselekedeteiért. A jövőben úgy bújj mellém, hogy ha terhes maradok, akkor nem létezik olyan opció, hogy egyszerűen megszabadulni tőle. Ha vállalod, akkor becsülnélek érte, de ha nem vállalod, akkor onnantól semmi közöd a dologhoz. Hónapok, évek múlva ne is próbálkozz, mert nincs második esély.

-Ez elég ultimátumszerűen hangzott. – morgott a fiú az orra alatt. –Nézd, én megértem, hogy benned él egy romantikus kép arról, hogy ha elrebeged, hogy babát vársz, akkor én párás szemmel felhívom a haverokat, hogy időben elkezdjük a tejfakasztó bulikat. De az az igazság, hogy három hónapos ismeretség után engem még nem igazán foglalkoztat ez a téma. Igen, megijedtem, hogy ráfáztunk arra az estére, nem tagadom. De az rosszul esik, hogy azt gondoltad, cserbenhagynálak, mert  azt hittem, ismersz már annyira, hogy nem futamodok meg a kötelességeim elől. Bármilyen hülyén hangzik, részben miattad ijedtem meg. Éppen azért, amit te is mondtál, hogy még túl fiatal vagy. Egy idő után biztos a fejemhez vágnád, hogy még nem is éltél, és az én felelőtlenségem miatt most egy kapcsolatba, vagy egy gyerekhez vagy láncolva. Ezzel persze nem azt akarom mondani, hogy ne lennél kellőképpen érett az anyaságra, csak… a francba, mit tudok én erről az egészről? Mi a fenének agyalunk olyasmin, amit még elképzelni sem tudunk? Vigyázni fogunk, de ha mégis beütne a mennykő, akkor majd megbirkózunk a dologgal. Úgy, ahogy akkor tudunk, vagy akarunk. Ezt úgysem lehet megtervezni előre. Nem lehetne, hogy hanyagoljuk a témát? 

-Hát, ahogy mondtad, könnyen meg lehet szabadulni tőle… még így beszélgetés szinten is.
-Jaj, Emma, hagyd már azt a hülye mondatot! Azt sem tudtam, miről beszélek, oké? Felejtsd el, nincs jelentősége! Ne próbálj neki olyan hangsúlyt adni, ami nem volt! Gyere ide! – húzta magához a lányt. -Szeretlek! Ez tény. Jó veled még veszekedni is. Ez bármennyire is fura, de tényleg így van. Persze, legjobban a békülést szeretem, de most kezdeményezni sem merek ezek után. Szóval, ne fessük az ördögöt a falra, csak vigyázzunk egymásra, és akkor minden úgy alakul, ahogy alakulnia kell. Sajnálom, ha akaratlanul is megbántottalak, de abban soha ne kételkedj, hogy szeretlek teljes szívemből. És most ennyi dráma után gyere, mossuk le magunkról ezt az estét, aztán feküdjünk le! – azzal kézen fogva a fürdőszobába vezette.
*
Valentin nap úgy érkezett el, hogy sikerült túllendülniük a jelmezbál utáni torokszorongató gondolataikon, újra megtalálták a szenvedélyt, és már nem kellett attól tartaniuk, hogy a gyerek téma árnyékot vet a szeretkezéseikre. Előző este beváltották a lovaskocsizásra kapott kupont, nagyjából végig csókolózva az utat, úgyhogy a behavazott parkból a bepárásodott üvegen keresztül nem sokat láttak. A pacik békésen trappoltak a késői hóesésben, ők pedig búcsúzóul megkínálták a kocsist a piknik kosárban lévő termoszból a finom forralt almaborral.
Február 14-én korán reggel ráérősen szerelmeskedtek, aztán együtt mentek be az irodába, Robert pedig egész délelőtt az íróasztalánál a nyakát nyújtogatva leste, hogy a futár mikor érkezik már meg a megrendelt csokorral. Emma éppen kilépett Bryan Thomson irodájából, amikor az asztalánál egy fiatal fiú állt meg. Hatalmas csokor virág volt a kezében alaposan becsomagolva. Emma aláírta az átvételi papírt, aztán bontogatni kezdte a csomagolást, miközben Robertet kereste a tekintetével. A szürke szemek még a terem végéből is izzón tapadtak rá. 

A csokor fehér tulipánokból állt, és a közepéből egyetlen szál vörös tulipán  kandikált ki. A tulipán a lángoló érzelmek és a nőiesség jelképe, a vörös tulipán pedig egy szerelmi vallomás. Annak a szárára erősítették a kis piros szívet, amelyben egyetlen szó állt: Szeretlek! Szájával hangtalanul formálta a választ és elmosolyodott, ahogy Robert a terem túloldalából egy csókot repített felé.
Felállt és a teakonyhába ment, hogy odategyen egy újabb nagy adag kávét, mert amióta itt dolgozott, a kávéfogyasztás feltűnő mértékben megnőtt, és ezzel egyenes  arányban a környékbeli kávézókban csökkent. Robert nem túlzott a koffeinre éhes bandával kapcsolatban. A pultra támaszkodva várta, hogy a termosz megteljen és rácsavarhassa a kupakot, amikor hátulról két kar ölelte át. 

-Nem voltam biztos benne, hogy olyan messziről eljut hozzád a csókom, úgyhogy inkább kézbesítem. – suttogta a fiú Emma nyakába, aki megroggyanó lábakkal dőlt bele az ölelésbe, és a nyakát harapdáló élvezkedésbe. –Mennem kell, mert Bryan árgus szemekkel lesett, amikor bejöttem ide, csak szólok, hogy Connor telefonált, hogy estére asztalt foglalt a BB57-be. Ott várnak minket 7-kor Rachellel. Na, gyorsan adj egy csókot, aztán már itt sem vagyok, mert a végén megint a pulton fogunk kikötni – mormolta a lány fülébe, akin hangyák ezrei futkostak a forró lehellet okozta izgalomtól.
*
Connor és Rachel már az asztalnál ültek, amikor ők is megérkeztek. Megrendelték az italokat, aztán táncoltak egy kicsit, majd a fiúk a pulthoz mentek, hogy a szendvicsválasztékot felmérjék. Connor arcán egy zavart grimasz suhant át, ahogy meglátta a lányt a pult végénél üldögélni az egyik bárszéken, de végül szó nélkül terelte Robertet a pult másik vége felé. Nem volt szerencséje, Glenda még nem ivott annyit, hogy a látása ne működött volna tökéletesen. Már éppen figyelmeztetni akarta a barátját, amikor a lány hirtelen felbukkant mellettük.
-Szia, Robert! – a hang élesen csattant a halk háttérzenétől elütve.
-Szia, Glenda… - Robert nem akart a köszönésen túl is kommunikálni a lánnyal, mert amikor legutóbb megtette, a lány olyan jelenetet rendezett, hogy utána hónapokig nem jött a bárnak még a környékére sem. Ezért intett Connornak, rámutatott két gusztusos szendvicsre és máris fordult vissza az asztalukhoz. Glenda árnyékként követte. Robert leült a lányok mellé, akik kíváncsian nézték a fiú nyomában, az asztal mellett lecövekelő lányt, aztán magyarázatért Robertre néztek, de Glenda megelőzte.

-Be sem mutatsz?
-Glenda, nem hiszem, hogy erre szükség lenne. Ünnepelünk, és nem tudom, hogy mit mondhatnék, amit még nem mondtam el. –mondta egy kínos mosoly kíséretében, amelyet azonban nem a lányra vetett, hanem Emmára, azt figyelve, mennyire borítja ki a jelenet.
-Te vagy az új nője? Vagy te? Vagy mindketten? – mutatott hosszú műkörömben végződő ujjával először Rachelre, aztán Emmára a lány. Robertnek bevillant az emlék, hogy ezek a körmök micsoda nyomokat hagyták a karján, hátán. Hetekig látszott a karmolászása. A lány Emma reakciójából kikövetkeztette, kit kell célba vennie. Egy éve nem látta Robertet, de a szakítás miatti sértettség még mindig elevenen élt benne.
-Ez a pasi hanyatt dönt és érzéketlenül elhagy majd, mert nem képes tartós kapcsolatra. A te sorsod is ez lesz, mert nehogy azt hidd, hogy jobb vagy nálam.
-Glenda, elég volt! – emelte fel a hangját a fiú, miközben azt figyelte, Connor fizetett-e már, mert legszívesebben felállt volna, hogy itt hagyja ezt a lebujt. Nem volt szerencséje, mert Connor élénk eszmecserébe bonyolódott a pultossal. Robertnek volt egy érzése, hogy nem véletlenül. 

Emma idegesen kapkodta a szemét Robról a lányra és vissza. Nem tudta, hogy mi készteti ezt az idegen lányt arra, hogy a lehető legrosszabb színben tüntesse fel előtte a fiút, bár volt egy sejtése. Mindenesetre kínosnak érezte, hogy ott áll az asztaluk előtt és indulattól izzó szemekkel őket lesi. Felállt és Rob kezéért nyúlt.
-Táncolni akartunk, nem?
Robert engedelmesen ragadta meg a szituációból kivezető halvány esélyt, és Emma kezét megmarkolva a táncparkett felé indult. Glenda gondosan rúzsozott ajkai közül egy káromkodás csusszant ki, aztán némi tétovázás után durcásan megfordult és visszament a pult végéhez.
Emma a fiú nyakát ölelve a mellére hajtotta a fejét és így ringott vele a zenére, aztán nem bírt tovább a kíváncsiságával és kicsit hátrahajolt, hogy a szemébe nézhessen.  -Tehát ő volt Glenda. Az őrült nő, ahogy Connor emlegette egyszer. De mit is kell tudnunk Glendáról?

-Emma… ez régi sztori, hagyjuk a fenébe, nem érdekes.
-Hát, az a csaj azt állította, hogy engem is el fogsz hagyni, innentől tehát rám is tartozik a dolog. A magyarázat alighanem a múltban keresendő, tehát légy szíves, mesélj!
-Oké, kb. egy  évvel ezelőtt itt voltunk egy buliban Connorral és összeismerkedtünk két lánnyal, Glendával és a barátnőjével, Amy-vel. Az este otthon fejeződött be, másnap reggel pedig az értésére adtam, hogy nincs folytatás. Én csak jól akartam érezni magam egy estére, és a bárban úgy tűnt, Glenda is azért van ott. Nem vagyok rá büszke, de végül is tisztességes voltam, mert választhattam volna azt az utat is, hogy egyszerűen nem válaszolok a hívásaira. De Glenda – mint utólag kiderült - egyértelműen valami mást várt attól az éjszakától, és berágott, amiért nem volt folytatás. Meglep, hogy még mindig eszi magát miatta. Connor volt a hibás, mert a sok egy éjszakás nője között pont Glenda barátnőjével járt hetekig. Így én tűntem egy éjszakás köcsögnek. De miután mi ma éjjel nem az első éjszakánkat töltjük majd együtt, téged nem fenyeget az a veszély, hogy holnap reggel kiteszem a szűröd. – kacsintott Emmára, aki elgondolkodva nézte. 

-Tudom, milyen az, ha mindent odaadsz, de aztán mégis mást kapsz, mint amit reméltél. – suttogta halkan, aztán magához szorította Robertet, hogy a nyakába bújva súghassa a fülébe a folytatást. –Egyszer a főiskolán rendeztek egy nagy bulit. Akkor már James sem volt képben, magányosnak éreztem magam, és arra vágytam, hogy valaki engem is szeressen. Az egyik srác egész este fűzte a fejemet, és mivel kedves volt és helyes, és pontosan azt mondta, amit hallani akartam, nála töltöttem az éjszakát. Aztán reggel az értésemre adta, hogy ő nem szokott járni a lányokkal, csak megajándékozza őket egy igazi Jeremy-féle éjszakával. Arcpirító érzés volt. Válaszul megmondtam neki, hogy nem fogom jó hírét kelteni, mert messze nem volt akkora attrakció, mint hiszi.
Robert hallgatott, aztán megköszörülte a torkát és megkérdezte: -Ezt most miért mesélted el? Igazságtalannak érezném, ha párhuzamot vonnál közém és Jeremy közé.
-Nem, dehogyis, csak azt akarom mondani, hogy tudom, milyen érzés, ha egy lány nem azt kapja, amire számít. Részemről nem haragszom rá, amiért odajött hozzánk. Feltéve, ha ennyi volt.
Robert megállt, karnyi távolságra tolta magától Emmát és megkérdezte: -Mit keresünk itt? Valentin nap van, mi meg itt lelkizünk mindenféle exekről, ahelyett, hogy otthon gyűrnénk össze az ágyneműt. Gyere, elköszönünk Connoréktól, aztán megünnepeljük ezt a napot úgy, ahogy már órák óta kellett volna!

2 megjegyzés:

rhea írta...

Az előző részt végig vigyorogtam. Bohócszerkó...:)))
Most pedig kicsit romantikáztunk, komolykodtunk. Tetszett Jutkám :)
Halvàny lilám sincs, hogy merre tekered meg a sztorit, ( bele sem olvastam az eredetibe) de egy picit szurkkolok, hogy ne egy becsusszant baba okozza a galibát. És itt a hangsúly a becsusszanton van. Ismét egy remek szó :)))
De bármerre is megyünk, már várom.:)
Pusza

Golden írta...

torkomon akadt a reggeli kifli a "becsusszant" olvastán... amúgy az a helyzet is tud talán nem szokványos lenni... spoiler! De... a galibát nem az okozza :)